Inhoudsopgave
Het is belangrijk om te investeren in jouw personeel. Je wil natuurlijk dat jouw personeel representatief overkomt richting de klant en het personeel moet natuurlijk jouw bedrijf promoten. Daarom is het van groot belang om hier veel aandacht aan te besteden. Je kunt onder andere investeren in naambadges. Wat daar de voordelen van zijn, lees je hieronder.
1. Je maakt het persoonlijk
Wanneer je in de detailhandel werkzaam bent, heb jij samen met jouw personeel veel contact met klanten. Om dit contact zo persoonlijk mogelijk te maken is een naambadge een must. De klant weet namelijk de naam van de medewerker en kan hem of haar ermee aanspreken. Dit is zowel voor de klant als de medewerker prettig: de afstand tussen deze twee personen wordt hierdoor een stuk kleiner. Wanneer een klant het personeel kent bij naam zijn ze eerder geneigd om er een product te kopen, blijkt uit onderzoek.
Ook in de zorgbranche wordt het contact informeler dankzij een naambadge. Het contact tussen de patiënt en collega wordt dankzij een naambadge veel persoonlijker waardoor er zelfs een band kan ontstaan. Het is natuurlijk logisch dat een patiënt een zorgmedewerker bij de voornaam wil aanspreken. Bovendien is een naambadge een handig geheugensteuntje voor de patiënt.
2. Je straalt professionaliteit uit
Met een naambadge op de borst ziet het personeel er meteen een stuk professioneler uit. De klant kan aan de hand van een naambadge meteen zien dat diegene werkzaam is in het bedrijf, vooral wanneer diegene geen werkkleding hoeft te dragen. Het is zelfs uit onderzoek gebleken dat een klant graag de naam van de werknemer wil weten voordat diegene er zaken mee doet. Redenen genoeg dus om te investeren in naambadges.
3. Het personeel is herkenbaar
Het werd net al even kort benoemd, maar jouw personeel wordt herkenbaar voor de klanten dankzij een naambadge. Vooral wanneer je geen bedrijfskleding draagt kan een klant in een oogopslag zien dat jouw werknemer er werkzaam is. Ook in de zorg, waar men niet overal bedrijfskleding hoeft te dragen, is een naambadge onmisbaar. Je wil natuurlijk niet dat een patiënt om hulp vraagt aan de verkeerde persoon.
4. Jouw bedrijf krijgt een beter imago
Wanneer jouw personeel met een naambadge op de borst rondloopt, kunnen de klanten of gasten zien dat jij als eigenaar investeert in jouw personeel. Hierdoor kan jij het imago van jouw bedrijf naar een hoger level tillen. Een imago is het beeld dat iemand heeft van jouw bedrijf. En veel mensen onderschatten hoe belangrijk een imago van een onderneming is. Wat mensen over jouw bedrijf denken kan namelijk doorslaggevend zijn voor jouw bedrijf. Je hebt natuurlijk niet zelf in de hand wat mensen zeggen en denken over jouw bedrijf, maar je kunt het wel stimuleren door bijvoorbeeld jouw personeel een naambadge te laten dragen.
5. Een naambadge zorgt voor eenheid
In veel zorginstellingen en bij veel winkeliers hebben mensen de keuze om bedrijfskleding te dragen. Wanneer zij liever willen werken in hun eigen kleding is het belangrijk dat het personeel wel herkenbaar zal zijn voor de klant. Een naambadge kan hierbij helpen. Bovendien zorg je ervoor dat je eenheid creëert onder de werknemers. Iedereen heeft immers dezelfde soort outfit. Wanneer het in jouw onderneming wel is aan te raden om bedrijfskleding te dragen, kun je deze outfit afmaken met een naambadge. Ook dit zal zorgen voor eenheid en bovendien krijgt jouw personeel een formele uitstraling. Het personeel zal er tiptop uitzien. En het fijne aan naambadges is dat je de naambadge volledig naar eigen smaak kunt ontwerpen. Wel of geen bedrijfskleding: er is voor elke situatie wel een passende naambadge te vinden.