Inhoudsopgave
Iedereen met een eigen website wil natuurlijk zichtbaar zijn voor de internetgebruikers. Die zichtbaarheid kun je bereiken met een hoge positie in Google. Zo komen mensen meteen in aanmerking met jouw website. Dit kan weer zorgen voor meer kliks en meer leads. Een website kan hierdoor een flinke boost krijgen en dat is natuurlijk wat je wil. Zichtbaarheid is dus een enorm belangrijk punt om bij stil te staan. We zetten hieronder op een rij hoe je de zichtbaarheid van jouw website een boost kan geven.
1. SEO
SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie. Het is een manier om hoger in de zoekmachine te kunnen komen, en dat is wat je wil als je wil werken aan de zichtbaarheid van je website. Er bestaan verschillende onderdelen waar je aan moet denken om SEO toe te passen. Zo is het belangrijk dat je werkt aan de techniek van jouw website, de website vult met unieke content en daarmee ook autoriteit weet uit te stralen. Ook bestaan er verschillende technieken die binnen de SEO strategie vallen. Denk aan het toepassen van on-page SEO en off-page SEO, zoals linkbuilding en werken aan de gebruikersvriendelijkheid op de website.
2. SEA
Naast SEO kun je ook denken aan SEA. Waar SEO organisch verloopt, is SEA tegen betaling. Met SEA plaats je advertenties in de zoekmachine en deze advertenties worden gelijk bovenaan de zoekresultaten getoond. SEO is vooral voor de lange termijn, terwijl SEA meteen resultaat geeft en dus ook geschikt is voor de korte termijn. SEO en SEA zijn bovendien ook een goede combinatie om de zichtbaarheid van jouw website een boost te geven. Klik hier naar de website van experts die jou verder kunnen helpen met het toepassen van deze technieken.
3. Content
Het werd net al even kort benoemd dat content een belangrijk onderdeel is binnen SEO. Met content wordt eigenlijk alle informatie bedoeld die op jouw website staat. Denk aan blogs, webteksten, video’s en afbeeldingen. Deze content kan ervoor zorgen dat je meer informatie kunt vertellen over jouw website, maar ook dat je gevonden kan worden in Google. Kom met unieke en relevante content waar jouw doelgroep baat bij heeft. Hiermee kun je ook autoriteit krijgen. Het is belangrijk om hierbij de waarden van E-E-A-T in gedachten te houden als je gaat werken aan je content: expertise, experience, authoritativeness en trust.
4. Google Mijn Bedrijf
Een andere manier om meer zichtbaarheid te genereren, is door een Google Mijn Bedrijf-account aan te maken. Als mensen zoeken op een bedrijf om een bepaalde klus uit te voeren of om een bepaald product aan te leveren, kunnen jouw bedrijfsgegevens meteen aan de rechterkant in Google komen te staan. Mensen komen zo binnen no time in contact met jouw bedrijf en kunnen met een klik op de knop jouw website bezoeken. Wederom een goede manier om aan de zichtbaarheid van jouw website te werken!