Het online ondernemen is immens geworden, mede dankzij de pandemie die al enige tijd op deze wereld invloed heeft op de manier van ondernemen. Het heeft ondernemers gedwongen om de fysieke handel te transformeren naar online handel. Deze sneltrein heeft niet iedereen bij kunnen houden en daarom hebben we een blog geschreven over waar je aan kunt werken om online nog meer groei mogelijk te maken met je online onderneming. Tenslotte wil niemand deze trein missen en zijn onderneming ten onder zien gaan wegens te weinig online belangstelling. 

Linkbuilding

De naam zegt het eigenlijk al. Het bouwen van links tussen jouw online onderneming en die van anderen met als doel bezoekers voor jouw online onderneming te winnen op het internet. Stel je voor dat je graag online reclame wilt maken voor je onderneming. Dit met als doel om zoveel mogelijk lezers te bereiken. De meest logische stap is dan om op zoek te gaan naar een platform die door veel mensen gelezen wordt en die jouw nieuws wil publiceren, waarbij je als voorkeur hebt dat jouw nieuws op de voorpagina komt. Dit gebeurt via inkomende backlinks van externe websites. Oftewel een link die geplaatst is op een externe website die doorverwijst naar jouw website. Zoals eerder gezegd geldt hierbij de regel dat hoe populairder deze externe website is, hoe sterker de backlink naar jouw online organisatie wordt. Een website van een bekend nationaal of zelfs internationaal gelezen nieuwsblad is bijvoorbeeld sterker en beter voor het creëren van backlinks dan een kleine hobby website die nauwelijks bezocht wordt. Deze links kunnen de seo linkbuilding verbeteren en verspreid worden via diverse platformen zoals een social media kanaal als Instagram, Facebook, LinkedIn etc. Of via video’s, muziekplatformen, afbeeldingen etc.

Blaas nieuw leven in je online onderneming

Indien je website ouder wordt en weinig tot geen onderhoud ontvangt, worden links in artikelen onbruikbaar. Dit betekent dat de links die je in artikelen geplaatst hebt en geplaatst zijn op een externe website niet meer werken, wegens het faillissement van een website of verslechtering van de ranking. Om de online groei te bevorderen dienen de links aangepast te worden naar levende links van een vergelijkbare website die beter presteert.  

Geef de naam van je onderneming bekendheid

Offline reclame kennen we allemaal al zoals borden langs de weg, folders, bladen, tv, radio etc. Online kan er ook reclame gemaakt worden van je bedrijfsnaam met als doel meer groei te verwezenlijken. Door het vermelden van je bedrijfsnaam op websites of andere platforms waarbij deze als link geplaatst wordt. Dit maakt het eenvoudig om jouw website te benaderen aangezien het een link betreft die direct doorverwijst naar jouw pagina en tevens omdat Google jouw link kan volgen naar jouw website.

Creëer effectieve reclame

Het doel van reclame maken is om klanten te werven. Door een advertorial artikel te creëren lok je als het ware de klant naar je website zonder dat de klant beseft dat het geschreven artikel deze intentie heeft. Heb je bijvoorbeeld een online onderneming zoals mobiele-airco.nl die zich bezighoudt met het verkopen van mobiele airco’s? Probeer de klant dan te verleiding via artikelen met afbeeldingen, video’s, handleidingen, how-to’s, vergelijkingen van diverse airco’s. Deze gastartikelen kun je zelf schrijven en plaatsen op externe websites die jouw nieuwsartikel accepteren op hun website. Deze artikelen bevatten backlinks die doorverwijzen naar jouw website. De meer mensen jouw artikel lezen en klikken op de links die doorverwijzen naar jouw website, de meer jouw onderneming zal groeien in bekendheid en omzet.

Share:

administrator